Авдіївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 4 Авдіївської міської ради Донецької області

Четвер, 28.10.2021, 05:05

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Поради педагогам | Реєстрація | Вхід

Гіперактивна дитина.

Психологічні поради вчителю

Як же правильно  спілкуватися з гіперактивною дитиною?
Пропоную декілька простих, але ефективних правил:

  • Не забороняйте дитині стояти під час уроку, якщо їй це потрібно.
  • Давайте їй можливість  рухатись на уроці (доручіть витирати дошку, впроваджуйте фізкультхвилинки).
  • Ніколи не наказуйте, не примушуйте, але також і не потрібно підлещуватися  перед  такою дитиною.  Достатньо буде попросити, можливо, декілька разів.
  • Назавжди відмовтеся від читання нотацій. Така дитина буде тільки нервувати, але ніяких висновків при такому підході для себе не зробить. Краще поставити запитання про можливі наслідки такої поведінки або самому розказати учневі  схожу історію, при цьому ніяк не звинувачуючи його у тому що трапилось.
  • Під час уроку зведіть до мінімуму усі відволікаючі фактори. Для цього перш за все виберіть для дитини оптимальне місце за партою – у центрі класу напроти дошки.
  • Дозувати учню виконання великого завдання, розбивати його на окремі частини. Контролювати етапи виконання роботи .
  • Така дитина набагато краще впорається із більш важкими, але цікавими, динамічними завданнями, ніж з довгими і нудними. Тому, готуючись до уроку, вчитель  може розробити для таких дітей індивідуальні завдання або зробити сам урок більш динамічним.
  • Не доручайте учневі масу справ водночас  (староста, редактор, режисер та інші можливі ролі) Звісно, такі діти полюбляють нести велику відповідальність, і навіть якщо це в них добре виходить,  таке  підриває їх і без того нестабільний емоційний стан. Зупиніться на чомусь одному, своєчасно змінюючи види діяльності.
  • Корисним буде надавати такій дитині робити одну вправу, але на певний час, щоб вона могла його виконати.
  • У разі агресивної поведінки, або після конфлікту, якщо дитина зовсім не намагається разом з вами аналізувати ситуацію та знайти вихід, дайте їй можливість побути на самоті, подумати самостійно. Вона обов’язково виявить свою провину та зробить необхідні висновки. Якщо дитина категорично відмовляється просити вибачення,  запропонуйте їй замість цього зробити щось приємне та несподіване на знак примирення.
  • Намагайтеся ніколи не казати дитині різке «Ні».
    Завжди знаходьте час, щоб вислухати таку дитину, та спробуйте не критикувати її розповідь.
  • По можливості ігноруйте визиваючі вчинки дитини.  Та заохочуйте до хорошої поведінки.
  • Давайте можливість таким учням покричати на перерві , таким чином діти знімають слабкість та гнів.
  • Під час уроку намагайтеся якомога більше контролювати свою власну поведінку, свої емоції.
  • Якщо учень порушує дисципліну, замість зауваження знайдіть для нього запитання  або доручіть щось зачитати вголос, пошуткуйте, змініть вид діяльності.

 

Агресивна дитина.
Психологічні поради вчителю

 

Здається, все добре зрозуміло, але як цього досягти вчителю? Пропоную вам принципи спілкування з агресивними дітьми:

  • Пам’ятайте, що заборони, підвищення голосу –  неефективні способи у виправленні агресивності.
  • Дайте можливість таким дітям своєчасно зняти напруження за допомогою фізкультурних хвилинок, читання вголос.
  • Слідкуйте за своєю поведінкою , контролюйте свій  гнів, не надаючи йому форми погроз та звинувачень.
  • Важливо, щоб дитина зрозуміла, що вона потрібна в класі, що її цінують та приймають. А для цього вам необхідно дізнатися про інтереси та здібності такого учня, перевести активність у корисне русло.
  • Таким учням слід частіше надавати можливість працювати в групах, де успіх залежить від колективної роботи, вміння спілкуватися, домовлятися.
  • Один із корисних способів змінити поведінку дитини – це "піймати" її на хорошому вчинку.   Кожен раз, коли дитина стримує себе і не починає бійки, просто скажіть, що вона стала сильнішою. Дитина реагує на похвалу, користуйтеся цим для того, щоб зробити добре відношення звичкою.
  • Введіть штрафні санкції. Це можуть бути додаткові домашні завдання, виключення із ради класу. Головне, щоб учень знав про можливі наслідки своєї поведінки. 
  • Допоможуть класні години, де  піде мова про почуття, емоції та методи їх контролювання. Головне, щоб під час таких уроків було менше монологів, але ні в якому разі не акцентуйте увагу класу на проблемних дітях.

 

Тривожна дитина.
Психологічні поради вчителю

  • Тривожну дитину необхідно постійно підбадьорювати, демонструвати впевненість у перемозі та можливості успіхів.
  • Намагатися виховувати правильне відношення щодо результатів своєї діяльності. Вміння правильно оцінити себе (див. методи оцінювання)
  • Спокійно та правильно ставитися до успіхів та до невдач. Не соромитися та не лякатися помилок, використовувати їх для розвитку. (див. Право на помилку).
  • Формувати правильне ставлення до діяльності та вчинків інших людей.
  • Розвивати адекватне ставлення до оцінок, думок інших людей.  Широко використовувати музику, ігрові прийоми, рольові ігри.

 

Додаткова  інформація.

 

 

 

 

 

Рекомендації вчителю для розвитку здібностей, знань та вмінь учнів, а також для підвищення навчальної діяльності

 

  1. Для підвищення пізнавальної мотивації учнів необхідно розвивати їх загальні пізнавальні інтереси, постійно включати їх в загальну роботу класу за допомогою активних методів навчання, доручати їм індивідуальні завдання як на уроці, так і вдома (наприклад,  організувати пізнавальну пошукову роботу учнів), використовувати мотивуючу функцію оцінки, заохочувати вербально досягнення дитини , стимулюючи нові.
  2. Якщо дитина невпевнена в собі, вона потребує постійної підтримки, яка може бути надана на уроці як у вербальній, так і в невербальній формі. Основний прийом корекції самооцінки - дати можливість дитині досягти реальних результатів в діяльності. Це неможливо без знання його індивідуальних можливостей. Неприпустимі негативні оцінки на адресу того, хто навчається в присутності інших. При організації індивідуальної взаємодії з ним бажано частіше вживати такі формули: «Ти зможеш», «У тебе вийде» і т.п.
  3. Враховувати індивідуальні можливості та особливості кожної дитини.
  4. Якщо дитина ізольована в колективі, її потрібно частіше залучати до організації свят, позакласних заходів, розмовляти з ним про його товаришів, епізодично акуратно давати інформацію учням про його інтереси, використовувати взаємодопомогу в навчанні і т.п.
  5. Якщо у дитини знижені пізнавальні здібності, необхідно виявити його можливості і причини незасвоєння програми для вироблення єдиної покрокової стратегії роботи з учнем.
  6. Для розвитку понятійного мислення необхідно розвивати вміння встановлювати причино - наслідкові звязки та навчити користуватися узагальнюючими поняттями, розуміти їх значення та сенс.

Вправи, ігри для розвитку понятійно – логічного мислення

 

  1. Складання речень. Ця гра розвиває здатність встановлювати звязки із окремих елементів. Беруть навмання три слова, не схожих за значенням, наприклад, «озеро», «олівець», «ведмідь». Необхідно якомога більше скласти речень з цими трьома словами, при цьому можна змінювати відмінок та використовувати інші слова.
  2. Виключення зайвого. Беремо три будь-які слова, наприклад, «собака», «сонце», «помідор». Необхідно залишити тільки ті слова, які схожі між собою за будь-якою ознакою, а зайве виключити. Найлегший варіант виключити слово «собака», тому що «помідор» і «сонце» об’єднує те, що вони круглі, але треба шукати якомога більше варіантів.
  3. Пошук аналогів. Ця гра вчить виокремлювати в предметі різноманітні властивості, формувати здатність класифікувати явища за їх ознаками. Називаємо будь-який предмет або явище, наприклад, «вертоліт». Необхідно виписати якомога більше аналогів, тобто інших предметів, які схожі  з ним за різними істотними ознаками. Наприклад, це можуть бути названі «птиця», «метелик» (тому що літають), «поїзд», «автобус» (тому що транспорт) та інше. Перемагає той, у кого написане найбільше число груп аналогів.
  4. Головоломки. Мета: розвинути логічне мислення, увагу, здатність до аналізу.
  5. Способи застосування предмета. Ця гра розвиває здатність концентрувати мислення на одному предметі, вміння вводити його у самі різноманітні ситуації та взаємозвязки. Називається який-небудь добре відомий предмет, наприклад, «книга». Необхідно назвати якомога більше різноманітних способів його застосування.
  6. Різноманітні види завдань з паличками та сірниками (викласти фігуру з певного числа сірників, перенести одну з них, щоб отримати певне зображення тощо).

 

 

 

 

Форма входу

Пошук

Календар

«  Жовтень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 64

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0